W dniach 15-21 kwietnia odbyła się tegoroczna odsłona Milan Design Week. Coroczne święto designu stanowiło doskonałą przestrzeń dla przedstawienia najnowszych rozwiązań marki LAUFEN. Zaprezentowane one zostały w formie unikalnych ekspozycji.
Milan Design Week to największe, międzynarodowe targi wnętrzarskie na świecie. Mediolańskie wydarzenie jest co roku miejscem spotkań uznanych projektantów, wielbicieli dobrego designu i forum, na którym można porozmawiać o wiodących trendach. W takim otoczeniu nie mogło zabraknąć marki LAUFEN, która zaprezentowała swoje kolekcje łazienkowe.
Wystawa „Archeologia kolorów”
Podczas targów w Mediolanie można było odwiedzić wystawę „Archeologia kolorów”, na której LAUFEN przedstawił nową paletę 12 kolorów dla rozwiązań z zakresu ceramiki sanitarnej. Instalacja została przygotowana we współpracy z włoskim projektantem Roberto Sironim, Studio Lys oraz Studio Beda Achermanna.
W ramach tego projektu Roberto Sironi zbadał starożytną ceramikę pochodzącą z ośmiu cywilizacji, sięgając od około 3000 r. p.n.e. do 1500 r. n.e. Skategoryzował ponad 10 tysięcy artefaktów z muzeów na całym świecie pod względem dominujących barw, które odzwierciedlają dziedzictwo kulturowe każdego z badanych obszarów. Efektem jest historyczna podróż, pozwalająca na odkrycie szerokiego spektrum kolorów: od lazurów Egiptu, przez żywe błękity Mezopotamii, zielone celadony Cesarstwa Chińskiego, aż po ziemiste czerwienie przypominające Cesarstwo Rzymskie.
W ten sposób powstała paleta dwunastu harmonijnych tonów, idealnie pasujących do współczesnych aranżacji łazienkowych. Zaprezentowano je w formie kolekcji ceramiki sanitarnej LAUFEN wykonanej z materiału Saphirkeramik. Wszystkie ceramiczne elementy Saphirkeramik zostały wyprodukowane innowacyjnym zakładzie produkcyjnym LAUFEN w Austrii i wypalone w pierwszym na świecie elektrycznym piecu tunelowym zasilanym energią odnawialną. Ceramiczne elementy w nowych odcieniach zostały połączone z bateriami, meblami i akcesoriami, tworząc wyjątkową kompozycję.
Projekt wystawy „Archeologia kolorów” zaplanowano jako instalację mobilną, która po Milan Design Week zagości w innych przestrzeniach LAUFEN, w Wiedniu, Berlinie, Madrycie i Pradze.
Najnowsze kolekcje łazienkowe LAUFEN
Podczas Milan Design Week 2024 LAUFEN zaprezentował również stoisko stworzone we współpracy z norweskim studio Snøhetta. W ramach projektu MATTER powstała unikalna kompozycja - surowce, z których powstają ceramika i armatura pokazane zostały na ściennych panelach wykonanych z gliny, gipsu i mosiądzu, przywołując skojarzenia z naturą i ciepłem. Na tym tle zaprezentowano najnowsze kolekcje łazienkowe LAUFEN: MEDA, Kartell LAUFEN i ILBAGNOALESSI, a także innowacyjne rozwiązania z zakresu SMART:
Wystawa LAUFEN została zaprojektowana w oparciu o podejście cyrkularne. Daje to możliwość ponownego wykorzystania jak największej liczby użytych do stworzenia ekspozycji materiałów.
***
LAUFEN
ŁAZIENKI NA ŻYCIE
Od 1892 roku szwajcarski producent LAUFEN rozwija rozwiązania łazienkowe zaspakajając potrzeby ciała i duszy. Firma oferuje holistyczną koncepcję łazienki, skupiając się na zrównoważonym rozwoju, doskonałym wzornictwie, innowacjach i technologiach w połączeniu z długą tradycją wysokiej jakości rzemiosła.
Z uwzględnieniem wizji łazienki jako naszego naturalnego środowiska, w którym spędzamy część życia, wszystkie rozwiązania LAUFEN, od ceramiki łazienkowej, baterii po wanny, meble, lustra, akcesoria i systemy instalacyjne są innowacyjne i wyróżniają się unikalną estetyką.
Siedziba firmy LAUFEN znajduje się w miejscowości Laufen, niedaleko Bazylei. Firma posiada sześć zakładów produkcyjnych w Europie centralnej.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
Misją LAUFEN jest rozwój w obszarach ekonomii, społecznym i ekologicznym zgodny z ideami zrównoważonymi i z korzyścią dla wszystkich pokoleń. Firma projektuje swoje produkty z myślą o komforcie użytkownika, w poszanowaniu dla środowiska i przyjazne dla klimatu. Proces tworzenia produktu zaczyna się od przemyślanego wyboru materiałów przez produkcję po dostawę, użytkowanie i recykling.
W 2021 roku firma LAUFEN, jako część Grupy Roca, dołączyła do inicjatywy United Nations Global Compact czyli światowego paktu między biznesem a ONZ, który ma na celu współtworzenie bardziej zrównoważonej, wspólnej przyszłości.
LAUFEN spaces
Firma LAUFEN stworzyła nowy format ekspozycji: Laufen Spaces. Są to prestiżowe, będące wizytówką firmy przestrzenie wystawowe w Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Mediolanie, Miami i Forum LAUFEN. Te wyjątkowe miejsca mają na celu prowadzić inspirujący dialog w branży zarówno na miejscu, jak i Internecie.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET