Sztuczna inteligencja to temat, który elektryzuje świat. Dziś trudno wyobrazić sobie bowiem nowoczesną gospodarkę bez tego typu technologii. Coś, co niegdyś wydawało się fantastyką naukową, obecnie przynosi wiele korzyści nie tylko przedsiębiorcom i twórcom, lecz także konsumentom. Dlatego domy coraz częściej posiadają inteligentne systemy, które odciążają nas w rutynowych pracach, zwiększają komfort życia i co niezwykle ważne – pozwalają oszczędzać czas. A to on we współczesnych społeczeństwach stał się przecież wartością deficytową.
Agenda ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju stawia przed nam wyzwanie realizacji szeregu celów gospodarczych, społecznych i środowiskowych. Opiera się na 5 wielkich zmianach transformacyjnych. Jedna z nich dotyczy wdrożenia nowego modelu rozwoju w oparciu o racjonalne wykorzystywanie zasobów Ziemi, połączone z osiąganiem lepszej jakości życia. Ten cel można zrealizować m.in. za sprawą wymiany starego, energochłonnego AGD na sprzęty nowej generacji, w najwyższej dostępnej obecnie klasie energetycznej, oraz zmianę nawyków odnośnie ich eksploatacji.
Termin udziału w 10. edycji międzynarodowego konkursu projektowego Roca jumpthegap® został przedłużony. Architekci i projektanci z całego świata mają teraz czas do 6 września b. na opracowanie rozwiązań rewolucjonizujących przestrzeń łazienkową w zgodzie z Agendą ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. Do zdobycia jest 13 atrakcyjnych nagród finansowych, a ceremonia ogłoszenia zwycięzców odbędzie się 14 października br. w Barcelonie, w ramach Barcelona Design Week’s City Festival.
Setki czempionów stolarki budowlanej przed ekranami, bogaty program merytoryczny, pobudzający do konstruktywnej dyskusji o przyszłości branży – o czym mowa? O Kongresie Stolarki Polskiej, organizowanym od 2010 roku przez Związek POiD. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia, wyjątkowej z uwagi na digitalowy charakter, została firma AIB, prekursor w zakresie innowacyjnych rozwiązań izolacyjnych dla budownictwa.
Firma AIB, produkująca innowacyjne rozwiązania izolacyjne, zdecydowała się na zmianę logotypu. Nowy symbol jest nowoczesny i minimalistyczny w swojej formie, a opiera się o wyraziste zestawienie kolorów – czerwieni i czerni. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował też utworzeniem nowej marki +AIB, specjalizującej się w technologii i produkcji materiałów butylowych.